Heb ik een ID nodig om materiaal te kunnen huren?
Bij afhaling in een filiaal lezen we je ID-kaart in. Bij een online-reservatie en levering moet je alle nodige gegevens invullen op onze website.
Verwante vragen
Als ik materiaal huur van zaterdag tot maandag, hoeveel dagen betaal ik dan?
Je vindt alle prijzen in de prijstabel bij elk product. Daar zie je prijs per dag, weekend, week enz.
Hoe kan ik de duurtijd van de huur opgeven?
De duur van de huurperiode duid je aan tijdens het bestelproces, in het winkelmandje. Het winkelmandje vind je rechtsboven in de zwarte balk. Aan de hand van de huurperiode bereken je de huurprijs.
Hoe kan ik mijn reservatie annuleren/wijzigen/verlengen?
Eens je een bevestiging kreeg via e-mail, kan je via de website geen wijzigingen meer aanbrengen.
Je kan wel een mail sturen naar het filiaal van je keuze of bellen.
Let wel: omdat we onze planning meteen opmaken, zijn we verplicht om een annulatiekost aan te rekenen.
- Annulatie tot 72 uur voor levering/afhaling: 20 € + btw
- Annulatie binnen 72 uur voor levering/afhaling: het minimum huurbedrag (1 dag huur) incl btw
Hoe lang kan ik materiaal huren?
Je kan een machine huren voor een dag, een weekend, een week of langer. Een dag duurt 24 uur. Een weekend begint op vrijdag vanaf 14:00 en loopt tot maandag 10:00
Hoe reserveer ik materiaal bij Huurland?
Een reservatie maak je makkelijk en snel door online te reserveren.
Niet helemaal zeker hoe het moet? Klik op de button "Hoe bestellen?" Een korte video toont je alle stappen van het bestelproces.
Hoe weet ik of het materiaal beschikbaar is?
We bescikken over een grote voorraad. Indien het materiaal niet beschikbaar is op de datum van jouw keuze, dan contacteert het filiaal je met een alternatief voorstel.
Ik heb een reservatie via internet gemaakt. Wanneer ontvang ik een bevestiging?
Nadat je de reservatie hebt afgesloten en betaald, ontvang je onmiddellijk een bevestiging via e-mail.
Ik weet nog niet precies wanneer of hoe lang ik het materiaal nodig heb. Kan ik al reserveren?
We hebben een correcte startdatum nodig. Anders staat het materiaal voor jou gereserveerd en moeten we een annulatiekost aanrekenen. Gereserveerd materiaal kan immers niet aan iemand anders verhuurd worden.
Met die preciese begindatum kan je al een reservatie maken.
Heb je het materiaal langer nodig - en is het niet voor iemand anders gereserveerd - dan kan je makkelijk verlengen door te bellen naar het filiaal.
Heb je het minder lang nodig, dan breng je het terug naar het filiaal en zet je de huurperiode stop. Je betaalt dan enkel voor de gehuurde periode.
Ik wil materiaal huren met verschillende huurtijden. Hoe duid ik dat aan?
Per reservatie kan je slechts 1 huurperiode aangeven. Wil je verschillend materiaal huren met verschillende huurtijden, dan start je best een nieuwe reservatie.
Kan ik ook een spoedbestelling plaatsen wanneer ik materiaal huur?
Je kan een spoedbestelling plaatsen. Bestellen voor 13:00 voor levering dezelfde dag, of na 13:00 voor levering de volgende dag, is 50% extra op de transportkost.
Kan ik vandaag nog het materiaal afhalen?
Ja, dat kan. Je kan de beschikbaarheid checken door te bellen naar het filiaal van je keuze. Indien beschikbaar, zetten we dat graag nog voor je klaar. Je kan niet meer reserveren via de website.
Krijg ik uitleg over hoe een machine werkt?
We geven je een uitgebreide uitleg en handleiding mee in het filiaal. Op onze website en op ons YouTube-kanaal vind je tal van instructievideo's die je stap voor stap tonen hoe je met de machine moet werken.
Waar vind ik de verhuurvoorwaarden?
Klik hier voor de algemene voorwaarden.
Wat als de werken klaar zijn?
Wanneer je project af is, meld je het materiaal af, bij voorkeur per mail.